خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

خصوصیاتی که خبر را از اشکال دیگر نوشتن متمایز می کند

1- خبر درست و دقیق است: درستی خبر بدین معنی است که هر جمله، اسم و اطلاعات، هر آدرس و نقل قولی که در خبر می آید یک واقعیت قابل تصدیق باشد.

2-خبر عینی است: خبر یک گزارش عینی از یک رویداد است، البته نه رویدادی که یک شخص ممکن است از روی تعصب یا غرض ورزی به آن نگاه کند، یا اینکه یک گزارشگر ممکن است دوست داشته باشد. یک خبرنگار باید خبر را بی طرفانه و صادقانه گزارش کند.

3- خبر کوتاه و واضح است: یک مطلب خبری باید به شکل هرم وارونه و به طور خیلی کوتاه، ساده و واضح نوشته شود، بدین معنی که کاملاً روشن باشد. یک خبر وقتی موثرتر خواهد بود واژه های آن با دقت خاصی انتخاب شوند. این واژه ها در عین حال که باید پر قدرت و زنده باشند، باید به دور از علایق شخصی، مبالغه و کوتاه باشد.

4- خبر تازه است: عنصر زمان یکی از نخستین مواردی است که مورد توجه خبرنگاران است. چرا که خوانندگان معمولاً می خواهند جدیدترین اطلاعات،  در زمینه ای که برای آنها جذاب است در اختیارشان قرار گیرد.

5- خبر متوازن است: یک خبرنگار باید هر واقعیت مهمی را که در ارتباط با خبر خود به دست می آورد، اهمیت آن را در رابطه با واقعیت های دیگر در نظر بگیرد، به نحوی که قرار گرفتن آنها در کنار هم مطلب را کامل کند و یک اهمیت کلی به مطلب بدهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد