X
تبلیغات
رایتل

درباره من

خبرگزاری پانا استان اردبیل

در صورت داشتن نظر، پیشنهاد و انتقاد به رایانامه(ایمیل) اینجانب sdoa@chmail.ir اعلام فرمایید. قبلاً از دقت نظر شما کمال تشکر را دارم. بهزاد ناقل

جستجو در وبلاگ

آمار

تعداد بازدیدکنندگان :
96530

الف) بیان چند ویژگی یک پیام جاذب و موثر

1- تجانس پیام با محیط:

پیام صادر شده باید با محیط پیرامون خود تجانس داشته باشد، در غیر این صورت امکان دفع آن یا عبارت دیگری بی اثر ماندن آن زیاد است.

2- تطابق عملکرد پیام با محیط:

عملکرد و ماحصل پیام باید با نیاز محیطی که پیام در آن منتشر و منتقل می شود تطابق و هماهنگی داشته باشد.

3- محتوای پیام متناسب با سطح فکر و بینش مخاطب باشد.

4- در محتوای پیام شناخت مخاطب و استفاده از ویژگی های روانی و اجتماعی او در نظر گرفته شود.

5- به کمک های خارجی و بازخورد و عکس العمل پیام توجه شود.

ب) ویژگی های یک خبرنگار خوب

کنجکاوی: اگر خبرنگارها شخصا کنجکاو باشند، ‏می‌توانند سوالات خود را بهتر بپرسند. یک خبرنگار خوب باید به هر چیزی که نگاه می کند بتواند حداقل سه سوال در رابطه با آن مسئله مطرح کند. ‏

حس خبری: این که بفهمیم چه چیزی خبر است ‏عموما با تمرین به دست می‌آید.

استقامت و پشتکاری: تسیلم نشدن خبرنگار در برابر موانع، محدودیت ها و مخالفت ها  از جمله ویژگی های مهم برای یک خبرنگار خوب محسوب می شود.

عینی‌گرایی: خبرنگار خوب نظرات شخصی خود و ‏تعصباتش را در کار حرفه ای خود دخالت نمی دهد و اخبار را به عنوان یک امانت به صورت دقیق و شفاف در اختیار مخاطبان قرار می دهد و قضاوت را بر عهده خود خوانندگان می گذارد.

‏دقت، انصاف، رعایت بی طرفی، عدم کپی برداری از نوشته های دیگران، برقراری ارتباط سالم با منابع و کانالهای خبری و عدم دریافت رشوه از آنان، رعایت دقت، صداقت و شفافیت در انتقال خبر ویژگیهای دیگر یک خبرنگار خوب محسوب می شود. ‏

ج) چطور منابع خوب را  پیدا کنیم

افراد و محیط اطراف، ‏خبرگزاری‌ها و ‏روزنامه‌ها بهترین منابعی هستند که می توانند شما را با کانال های خبری مرتبط کنند.

‏در نشست‌ها و کنفرانس‌ها شرکت کنید و بولتن‌های داخلی‌ مربوط به حوزه‌تان را ‏بخوانید. ‏

‏جستجو در اینترنت یا سایت دانشگاه‌ها یکی دیگر از منابع مناسب برای کسب خبر است.

ارتباط با کارشناسان و اساتید دانشگاه ها می‌توانند از زوایای ‏مختلف درباره مسائل حوزه های مختلف اظهار نظر کنند و به شما اطلاعات بدهند. ‏

‏با دفاتر روابط عمومی‌ها تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید به شما اشخاصی را ‏معرفی کنند. ‏چه داخل سازمانی که در آن کار می‌کنند و چه خارج از آن.

چاپ 16 فروردین 1389
Behzad Naghel

نظرات (0)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد