خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری کانون دانش آموزی(پانا)

خبرگزاری کانون دانش آموزی(پانا) که مخفف کلمات انگلیسی Pupils Association News Agency است طی امضای تفاهم نامه ­ای بین رئیس سازمان دانش ­آموزی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و تأیید وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه 81 تأسیس شد. این خبرگزاری فعالیت رسمی خود را در تابستان 82 آغاز نمود و اکنون بیش از هفت سال است که به صورت جدی در حال فعالیت در عرصه رسانه است. این خبرگزاری از ابتدای امر اقدام به جذب و آموزش دانش ­آموزانی کرد که به رسانه و خبر علاقه داشتند و علی رغم همۀ مشکلاتی که وجود داشت توانست هزاران دانش ­آموز را در تهران و شهرستان ها به صورت رایگان آموزش دهد.

 هم اکنون پانا در همۀ استان های کشور دفتر نمایندگی دارد که نمایندگان خبری هر استان پس از بررسی اخبار مختلف استانی که توسط خبرنگاران ارسال می­شود آنها را ویرایش و تصحیح و تأیید کرده و به سرویس مورد نظر در دفتر مرکزی تهران می­فرستند. دبیران سرویس­ها هم با توجه به تجارب و معیارهای مشخص و سیاست های خبری که سردبیر در جلسات هفتگی به آنها تذکر می­دهد اخبار ارسال شده را تأیید و روی سایت خبرگزاری قرار می­دهند. این خبرگزاری دارای سرویس­های مختلف خبری از جمله فرهنگی- هنری، اجتماعی، سیاسی- اقتصادی، علمی- آموزشی، ورزشی، بازی های پرورشی، عمره دانش آموزی و عکس است. همچنین هم اکنون حدود 35000 خبرنگار فعال دانش آموز از سراسر کشور، خبرهای خود را در اختیار پانا قرار می دهند.

خبرگزاری پانا قصد دارد تحول قابل توجهی در بحث آموزش دانش ­آموزان با استعداد و علاقه مند داشته باشد. دوره های آموزشی خبرنگاری در سراسر کشور از طریق مدیریت دانش آموزی استان ها و توسط دفتر مرکزی پانا به صورت مستمر در حال اجراست و ماهانه تعداد زیادی از دانش آموزان پس از طی دوره آموزشی تئوری و عملی وارد عرصه خبرنگاری می شوند.

دفتر سرپرستی مدارس خارج از کشور و سرپرستی کشورهای کویت، پاکستان، شبه قاره هند، سوریه، لبنان، اردن، امارات متحده عربی، ترکیه، آسیای میانه، روسیه، قطر و بحرین از مراکز نمایندگی خبرگزاری کانون دانش آموزی هستند و با توافقات به عمل آمده، پانا قصد دارد دفاتر نمایندگی خود را در تمامی کشورهای تحت پوشش سرپرستی مدارس خارج از کشور راه اندازی کند. همچنین ستاد خبری پانا هر ساله با حضور در مراسم عمره دانش آموزی که توسط سازمان دانش آموزی برگزار می شود، تازه ترین اخبار را روزانه در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

دانش آموزان در هر کجای دنیا با مراجعه به سایت خبرگزاری به آدرس www.pana.ir، ارسال فرم درخواست خبرنگاری، تماس با دفتر استان ها در مدیریت دانش آموزی هر استان و شرکت در کلاس های آموزشی که به صورت رایگان برگزار می شود، می توانند به عنوان خبرنگار پانا در محافل خبری حضور داشته باشند.

هم اکنون سایت خبرگزاری با نشانی های http://www.pamanews.ir و http://www.pana.ir قابل مشاهده است و دانش‌آموزان علاقه مند به عضویت در پانا می‌توانند به این آدرس های اینترنتی مراجعه نمایند.

از بدو تشکیل پانا دوره های آموزشی متعددی توسط مرکز استانی برای دانش آموزان اجرا گردیده است که آخرین مورد آن اجرای دوره ی ویژه ی منتخبین مناطق با حضور بیش از 160 نفر دانش آموز در جریان تابستان سال گذشته بود که انشاالله برنامه در سال جاری نیز تکرار خواهد شد. همچنین دانش آموزان علاقه مند استان برای استفاده از منابع آموزشی می توانند به وبلاگ آموزشی خبرگزاری به آدرس pana.blogsky.com مراجعه نمایند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمیدرضا 21 فروردین 1389 ساعت 10:24 http://www.TakClub.com

سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری اگه با تبادل لینک موافقی من رو با نام ★۩۞۩ تک کلوب دات کام ‌ ۩۞۩★
لینک کن و به من خبر بده تا لینکت کنم. برای حمایت از ما ، روی تبلیغات سمت چپ سایت (فروشگاه) کلیک کنید .

http://www.TakClub.com

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد