در مقام پاسخ گویی به تلفن، بسنده کردن به سلام و احوال پرسی سرد و خشک و خالی مؤید این نکته است که شما از مصاحبت با فرد مقابل شاد و مسرور نیستید. یک گفتگوی شیرین تلفنی میتواند علاقه و محبت دیگران را نسبت به ما برانگیزد.
بعضی افراد گفتگوی تلفنی را با الفاظی شیرین و دلچسب آغاز میکنند و با لطف و مهربانی، عواطف فرد مقابل را تهییج مینمایند. برای مثال بیان عبارت زیر در آغاز در عین سادگی، گرم و محبت آمیز است: «جان، سلام، مدتهاست که از تو بیخبرم، از اینکه سلامت هستی و صدای خوبت را میشنوم؛ بسیار خرسندم. به من بگو چه خدمتی از دست من ساخته است».
همچنین ختم کردن سخن با الفاظی شیرین و دلچسب نیز واجد اهمیت فراوان است. به عبارت محبت آمیز زیر توجه کنید:
«مایة تأسف است که ناگزیرم گفتگویم را با تو خاتمه دهم. اجازه دهید در فرصتی دیگر دربارة این موضوع گفتگو کنیم».
به هر حال با حسن بیان و سخنان دلپذیر در آغاز و خاتمه مکالمه تلفنی میتوان مردم را به خود جلب کرد و دلهای آنان را مجذوب کرد. تمام لغات و عبارات شیرین و دلپذیری را که در خلال مکالمات تلفنی به خصوص در آغاز و خاتمه آن بر زبان جاری میکنید؛ باید با هدف اصلی شما که برقراری و استحکام رابطهای مؤثر است هماهنگی کامل داشته و طرف مقابل از مجموع آن دلگرم و خوشحال شود.