خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

اشاره به نام، حرفه و سرگرمی

در اینجا سه روش مطمئن به شما نشان داده می‌شود که چگونه می‌توان غریبه‌ها را از لاکشان بیرون آورد و به سوی خود جذب کرد. اما نخست باید نکته‌ای را چون چراغی فرا راهتان قرار دهید: برای واداشتن غریبه‌ها به سخن گفتن و همسازی و انطباق با شما، دقت خود را به علایق و تمایلات آنان معطوف کنید.

یکی از شیوه‌های آشکار و مؤثر برای مقبول واقع شدن در نزد ناآشنایان آن است که نامشان را بدانیم و اهمیت آن را برایشان محسوس کنیم.

می گویند ناپلئون سوم با وجود گرفتاری فراوان، اسم غالب افرادی را که با او برخورد می‌کردند در نظر داشت. هرگاه اسم کسی را درست نمی‌شنید بی درنگ املا و تلفظ درست آن را می‌پرسید.

دومین شیوه قطعی جذب ناآشنایان واداشتن آنان به سخن گفتن درباره‌ی کسب و کارشان است. برای این منظور تنها کافی است با ذکر عبارتی نظیر: «من همیشه به شغل شما علاقمند بوده‌ام؛ ممکن است اطلاعاتی در این خصوص در اختیارم بگذارید؟» سر صحبت را با آنان باز کنید. با طرح این پرسش می‌توان غریبه‌ها را بیش از یک ساعت به سخن گفتن وادار کرد.

روزی من این سؤال را با یک برنامه‌ریز کامپیوتر در میان گذاشتم، او در مقام توصیف کامپیوتر، چنان افراط کرد که احساس کردم در بحر واژه‌های کامپیوتر غرق شده‌ام. اگر شما نیز با چنین وضعیتی روبه رو شدید، صبر و شکیبایی در پیش گیرید، چرا که تنها قصد و نیت شما کنترل موقعیت و هدایت گفتگو در جهت منافع و اهدافتان است.

سومین شیوه‌ی قطعی جذب غریبه‌ها به خصوص جوانان، واداشتن آنان به سخن گفتن درباره‌ی سرگرمی‌هایشان است. غالب آنان اوقات بیکاری خود را به کاری سرگرم‌کننده و تفریحی نظیر دوچرخه سواری، ماهی‌گیری، ورزش و گردش به همراه دوستان اختصاص می‌دهند و جالب اینکه اغلب در کارهای تفریحی و سرگرمی‌هایشان ماهر و کارآمدترند تا شغل و پیشه اصلی خویش. در همسایگی ما فردی زندگی می‌کند که حرفه اش داروسازی و سرگرمیش گیاه شناسی است. من او را دایره‌ی المعارف متحرک گیاه شناسی خطاب می‌کنم. او با نگاهی کوتاه به هر گیاه تشخیص می‌دهد که آن گیاه به چه مواد شیمیایی نیاز دارد. همچنین می‌تواند به رایگان اطلاعات ارزشمندی را درباره‌ی انواع گیاهان ارائه دهد. بنابراین برای واداشتن او به سخن گفتن تنها کافی است درباره‌ی سرگرمیش که گیاه شناسی است، پرسشی را مطرح کنید.

با تمرین و به کارگیری این تکنیک‌ها، به زودی حس می‌کنید که ترس از سخن آغاز کردن با غریبه‌ها در وجودتان محو و زایل شده است؛ از اعتماد به نفس لازم برخوردارید و در گفتگو با ناآشنایان احساس آرامش و آسودگی می‌کنید. فراموش نکنید که غریبه، دوستی است که شما تا به حال او را ملاقات نکرده اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد