خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

جلسه هم اندیشی پرسش مهر



در جلسه هم اندیشی پرسش مهر ریاست محترم جمهور عنوان شد:

نجات آب بهترین هدیه به نسل‌های آینده است

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جمع مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان گفت: اهتمام در رفع بحران و نجات آب در واقع بهترین هدیه برای نسل‌های آینده است.

به گزارش خبرگزاری پانا: مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، اظهار داشت: اختصاص چنین سوالی به بحران آب، در واقع نشانگر اهمیت موضوع در کشور است و این مطلب، گویای رسالت خطیر جامعه می‌باشد.

صابر سپهری در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم افکار و اندیشه‌های ریاست محترم جمهوری را به نسل‌های آینده انتقال دهیم، باید به فرهنگ‌سازی در باب بحران آب ورود پیدا کنیم.

سپهری با یادآوری خطر بحران آب در کشور اذعان داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه و آرامش بخشیدن به نگاه‌های نگران نسل‌های آینده بایستی از پتانسیل‌های تمام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات آموزش و پرورش استان در بحث فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در مدارس و همچنین برنامه‌های ستاد برنامه‌ریزی فراخوان پرسش مهر اشاره کرده و پیشنهاد داد همایش بزرگی با عنوان: «ایست! آب نیست» با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردد.

شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز گفت: توجه به بحران آب امروزه به عنوان یک مساله اجتماعی در جهان مبدل شده است.

وی با اشاره به جایگاه آب در زندگی افراد و چرخه‌ی اقتصاد و توسعه، اظهار داشت: مبارزه با بحران آب یک مسئولیت اجتماعی است که بر عهده افراد جامعه و خانواده هاست.

شفیعی پرسش مهر را بهانه ای برای فرهنگ سازی جهت مقابله با بحران آب دانست و گفت: این مسئولیت اجتماعی باید به دانش آموزان و خانواده‌های آن ها انتقال پیدا بکند.

وی اظهار داشت: فرهنگ مصرف بهینه آب در کشور و بخصوص در استان با مشکل روبروست واصلاح این فرهنگ  عزم ملی را می‌طلبد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، از پیشنهاد برگزاری همایش استانی در رابطه با پرسش مهر استقبال کرده و بیان داشت: کمیته علمی و اجرایی در آموزش و پرورش تشکیل شود و همه دستگاه‌ها برای اجرای هر چه بهتر این همایش آموزش و پرورش را یاری رسانند.

گفتنی است: این جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات آب و فاضلاب شهری، روستایی و منطقه ای اردبیل، جهاد کشاورزی ، محیط زیست و شهرداری، در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد