برگزاری سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس ماسال

پاما : سیزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان ماسال برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران (پاما ) ، همزمان با سراسر کشور سیزدهمین مانور سراسری زلزله به منظور آمادگی و ایجاد زمینه های مناسب جهت ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در تمامی مدارس به خصوص در مدرسه راهنمایی ابومسلم شاندرمن با حضور  فریدون دوستی مدیر آموزش و پرورش ، فرج زاده بخشدار شاندرمن و تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان برگزار گردید.

در  مانور دانش آموزان با نحوه پناه گیری و آمادگی در برابر زلزله و چگونگی خروج از کلاس آشنا شدند.
در این مانور علاوه بر آموزش و پرورش ، هلال احمر ، سپاه پاسداران ، نیروی انتظامی ، اورژانس ، آتش نشانی ، اداره گاز و دیگر ادارات شهرستان حضور فعال داشتند.

بازدیدمعاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان ازمدارس عشایری

پاما :معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان از مدارس عشایری شهرستان ماسال بازدید بعمل آورد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران (پاما ) ، روح انگیز آسایش طلب معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان  ، رئیس  گروه ابتدایی ، پیش دبستانی و عشایری اداره کل ،  موسوی و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به اتفاق احمدی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان ماسال از مدارس عشایری شهدای چسلی،شهید کاظمی، بلال و حضرت معصومه(س)این شهرستان بازدید بعمل آوردند. 

سید سمیع ا... موسوی رئیس گروه پیش دبستانی ، ابتدایی و عشایری اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هدف از این بازدید را بر اساس پیشنهاد معاونت آموزش ابتدایی و هماهنگی بعمل آمده در اداره کل و مصوبه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان دانست که مقرر گردیده از واحدهای آموزشی عشایری استان گیلان بازدید بعمل آید و هدف از این بازدید کیفیت بخشی به امر آموزش و رصد نمودن مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس عشایری و کمک در جهت رفع مشکلات احتمالی آنان عنوان  نمود. 
وی متذکرشد استان گیلان دارای7 منطقه و شهرستان دارای مدارس عشایری است که در آنها 3382 نفر دانش آموز و 430 نفر همکار فرهنگی مشغول می یاشند. که این شهرستانها و مناطق عبارتنداز آستارا ، تالش ، رضوانشهر ، ماسال،فومن، عمارلو و رحیم آباد .
در این بازدید هدایا اهدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان به دانش آموزان مدارس عشایری اهدا گردید.

مراسم طرح طناب زنی دانش آموزان

مراسم طرح طناب زنی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان ماسال

پاما : مراسم آغازین طرح طناب زنی" طرح طناورز" دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان ماسال برگزار شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران (پاما )  ،  مراسم طرح طناب زنی( طرح طناورز) دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرستان ماسال با حضور  فریدون دوستی مدیر آموزش و پرورش ، عاشوری معاون پرورشی و تربیت بدنی، و تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش در آموزشگاه شهید رجایی این شهرستان برگزار گردید.

گفتنی است  آغاز طرح طناب زنی (طرح طناورز)دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی به منظور کیفیت بخشی ساعت درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی در مدرسه شهید رجایی این شهرستان برگزار گردیدو دراین طرح دانش آموزان با مهارتهای عملی طناب زنی آشنا می شوند.

مقام اول و دوم مسابقات استان گیلان

کسب مقامهای قهرمانی و نایب قهرمانی تیمهای دو صحرانوردی ماسال

پاما : تیمهای دوی صحرانوردی مقاطع متوسطه و راهنمایی دانش آموزی شهرستان ماسال به ترتیب مقام اول و دوم مسابقات استان گیلان را کسب نمودند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران (پاما )  ،مسابقات دوی صحرانوردی آموزشگاههای استان گیلان که با شرکت 23 شهرستان ، منطقه و ناحیه در مسیری به مسافت 5/5 کیلومتر برای جوانان و 4 کیلومتر برای نوجوانان و به میزبانی  لشت نشاء برگزار گردید با قهرمانی تیم های دوی صحرانوردی آموزشگاههای شهرستان ماسال در مقطع متوسطه و نایب قهرمانی در مقطع راهنمایی همراه بود.

 گفتنی است اعضای تیم مقطع متوسطه متشکل از  مرتضی حاجت پور، مهدی شعبانی ، حسین عباسی ، پژمان معاف و فرنوش جمالی و اعضای تیم مقطع راهنمایی را اشکان ابراهیمی، پویا یعقوبی، کیوان قربانی، احسان بی ریا و سینا زینعلی تشکیل می دادند.

شایان ذکر است  همچنین دانش آموز مرتضی حاجت پور مقام دوم انفرادی استان را در مقطع متوسطه بدست آورد.ضمناً آقای غلامرضا رحمتی بعنوان مربی هدایت هر دو تیم را بعهده داشت.

شهرستان ماسال

برگزاری دوی صحرانوردی آموزشگاههای شهرستان ماسال

پاما : بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی ۴۰۰ دانش آموز ماسالی در مسابقه دو صحرانوردی شرکت نمودند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس یران (پاما ) ، بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز یکدوره مسابقه دوی صحرانوردی در مقاطع راهنمایی و متوسطه پسر این شهرستان و با شرکت 400 نفر دانش آموز در مسیری به مسافت 4 کیلومتر از نیرو گاه تا تربیت بدنی برگزار گردید .

گفتنی است  در پایان به 100 نفر از شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

شهرستان ماسال

پاما : همایش کوهپیمایی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان ماسال برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران (پاما) ؛  به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین جوانان همایش کوهپیمایی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی این شهرستان با شرکت 80 نفر دانش آموز و با همکاری کارشناسی تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ماسال ومدرسه غیر دولتی گل نرگس در مسیر بام سبز شهرستان به مسافت 4 کیلومتر برگزار گردید ودر پایان به دانش آموزان شرکت کننده جوایزی اهدا گردید.

در شهرستان ماسال

دوره آموزش طناب زنی طرح طناورز
خبرگزاری پانا : دوره آموزش طناب زنی " طرح طناورز " آموزگاران شهرستانهای و مناطق غرب گیلان به میزبانی شهرستان ماسال برگزار گردید.



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، دوره آموزش طناب زنی(طرح طناورز) آموزگاران تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق غرب گیلان به منظور کیفیت بخشی ساعت درس تربیت بدنی مدارس ابتدایی آموزش طناب زنی ویژه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و با حضور 85 نفر معلمان مرد و 52 نفر از معلمان زن در سالن های ورزشی شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز شهرستان ماسال برگزار گردید .

 گفتنی است، در این دوره همکاران پس از گذراندن مهارت های تخصصی تئوری و عملی طناب زنی موفق به دریافت گواهینامه طناب زنی شدند.

فرماندار شهرستان ماسال:

ادامه نوشته

سلسله نشست های معارف و اخلاق اداری شهرستان ماسال برگزار میشود


پاما : این نشست به ریاست امام جمعه شهرستان ماسال و با حضور فرماندار، ، معاونت فرمانداری و کلیه روسای ادارات این شهرستان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار پانا ،  ،این جلسه به ریاست امام جمعه شهرستان روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 30/7 الی 30/8   در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ماسال برگزار می شود .

در این جلسات در راستای مسائل مختلف اعتقادی ودینی؛اخلاق اداری و شبهات موجود در جامعه و مسائل روز به بحث و تبادل نظر می پردازند.
در دومین نشست آن که برگزار شد امام جمعه شهرستان با بیان مطالبی پیرامون  حق و عدل گفت : عدل و ظلم از جمله واژه هایی هستند که بحث درباره آنها دامنه ای وسیع دارد.رفتار انسان از وظایفی که نسبت به خدا دارد تا جزیی ترین فعلی که از از او در ارتباط با خود با دیگران سر می زند می تواند مصداق عمل عادلانه و یا ظالمانه باشد.

وی همچنین  نکاتی را در رابطه با برپایی نماز و سفارشات موکد ائمه اطهار (ع) در عمل به این فریضه الهی بیان نمود .

سومین نمایشگاه علوم قرآنی شهرستان ماسال برپا شد

پانا: سومین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی و محصولات فرهنگی ماسال همزمان با دهه آخر ماه رمضان ، ماه نزول قرآن در سالن نمایشگاهی شهید پورفتحی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برپا شد.



به گزارش خبرنگار پانا ، همزمان با دهه آخر ماه رمضان نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی و محصولات فرهنگی و قرآنی با یکهزار و 500 عنوان هشت هزار جلد کتاب با موضوعات قرآنی، مذهبی، آموزشی و علمی ادبیات و تاریخی از دوم شهریور به مدت 15 روز در سالن نمایشگاهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماسال برگزار شده است .

این نمایشگاه با حضور امام جمعه، فرماندار ، معاون فرماندار، فرماندهی سپاه، بخشداران ،  شهردار و رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان و سایر مسئولین و مدعوین و دوستداران قرآن برگزار شد.
گفتنی است ،این نمایشگاه با 30 در صد تخفیف از ساعت 9 صبح الی 8 شب پذیرای علاقه مندان به کتاب خواهد بود.