خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

تمیز کردن دوربین

اگر عکس هایتان همواره مات و محو می‌افتند ممکن است به این معنا باشد که لنز دوربینتان را باید پاک کنید. اکثر دوربین‌های دیجیتال ویژگی افزودن یک فیلتر فرابنفش UV را دارند که نه تنها لنز را در برابر کثیفی بلکه از خراش هم محافظت می کند. اما دوربین های ارزان‌تر این ویژگی را ندارند پس به یاد داشته باشید تا لنز آن‌را در مواقعی که استفاده نمی کنید بپوشانید و آنرا لمس نکنید.

بیش از حد لنز دوربین را تمیز نکنید. بسته به فاصله‌ی زمانی استفاده‌ شما از دوربین، هر چند هفته یا چند ماه یک بار مناسب است. برای تمیز کردن لنز، کیت مخصوص پاک کردن لنز را برداشته و با استفاده از برس لنز هرگونه ذرات چسبنده را از سطح لنز پاک کنید. کمی مایع پاک کننده لنز را روی پارچه‌ی مخصوص بریزید و با حرکت دادن دایره وار بروی لنز، آن را تمیز کنید. با استفاده از یک دمنده هوا لنز را خشک کنید یا بگذارید به طور طبیعی خشک شود. از هر گونه ماده‌ی ساینده  همچون صابون یا محکم تمیز کردن لنز به مانند تمیز کردن بدنه دوربین خودداری کنید. مراقب باشید که با تمیز کردن مداوم در یک جهت روی لنز لک نیندازید. حرکت دایره وار را از بالا به پایین یا به  طرفین تغییر دهید.

اگر می توانید لنزهای دوربینتان را تعویض کنید، اطمینان حاصل کنید که دوربین خاموش باشد و در محیطی با گرد و غبار کم باشید که اگر بروی حسگر تصویرتان گردی بنشیند، آنرا در تمام تصاویرتان نشان خواهد داد. گرچه می‌توانید خودتان حسگر را تمیز کنید اما پیش نهاد می کنم آن‌را به یک عکاسی ببرید تا به طور تخصصی تمیزش کنند.

از دیگر اجزای دوربین‌تان هم محافظت کنید خصوصا از اسلات‌های  کارت حافظه و باتری. هرگز چیزی را در اسلات کارت حافظه وارد نکنید که ممکن است باعث شکستن پین‌های کوچک آن شود. برای تمیز ماندن بهتر است که همواره یک کارت حافظه را داخلش بگذارید یا دست کم کاور آن‌را ببندید.

زبان اینترنت

 

شبکه ابر بزرگراه اطلاعات: اینترنت

وب و www و w3: کل وب

صغحه وب(web page): یک پرونده ساده وب هر چیزی که در پنجره مرورگرتان(browser) می‌توانید بینید.

مرورگر، مرورگر وبbrowser, web browser)): قسمتی از نرم افزار که در کامپیوتر و به شما اجازه می دهد تا صفحات وب را ببینید. معمول‌ترین مرورگرهای وب یا web browser ها عبارتند از Internet Explorer  و Netscape.

Web Site: یک سری از صفحات وب که به صورت منطقی با یکدیگر ارتباط دارند و آنها معمولاً ظاهر و حال و هوای مشابهی دارند و به یک موضوع مرتبط می شوند.

homepage: رساله مقدماتی یا صفحه خوش آمدگویی برای یک وب سایت را گویند. home page شخصی یک نفر یک صفحه وب است که خود او را توصیف می کند.

Link, Hotlink, Hyper link: یک قسمت از یک صفحه وب که با کلیک کردن بر روی آن می توان به جاهای دیگری رفت. لینک‌ها معمولاً با رنگ‌های متفاوت و یا به صورت Under line از متن اصلی شناخته می شوند.

Brokenlink: یک لینک که شما رابه صفحه ای آدرس می دهد که در گذشته وجود داشته ولی اکنون وجود ندارد و اگر شما بر روی آن کلیک کنید آنچه در برابر شما ظاهر خواهد شد صفحه ای است که در آن پیغام page not found (صفحه پیدا نشد) یا page can not display (صفحه قابل نمایش نیست) یا Error 404 (خطای 404) وجود دارد.

Hypertext: متنی که می تواند شامل لینک‌هایی باشد.

HTML: این زبانی است که تمامی صفحات وب بر اساس آن نوشته شده اند.

URL: این آدرس یک صفحه وب است برای مثال:  http://Pana.blogsky.com/

Webserver ,Web Server: یک وب سرور کامپیوتری است که تعدادی صفحات وب را در خود داشته و آنها را به کامپیوترهایی که آن صفحات را در خواست می کنند ارائه می دهد. هیچ چیز بسیار ویژه‌ای در این کامپیوترها وجود ندارد و فقط یک کامپیوتر معمولی است که نرم افزارهای ویژه ای را اجراء می کند(با این وجود یک کامپیوتر به اندازه کافی قوی است).

SURF: سرفینگ در وب (surfingthe web) به این معناست که به صورت تصادفی از اینترنت استفاده کنیم بدون داشتن یک جهت مشخص و فقط با دنبال کردن لینک‌ها به سایت یا صفحه جالبی برسید.

Cyber: یک ملک نیست اما در بافت اینترنت وجود دارد.

Cyberspace: یک دنیای مجازی در اینترنت است.

newbie: یک شحص که در اینترنت تازه کار است یا در یک زمینه خاص در اینترنت تازه کار است مثلاً در زمینه هایی مانند: Use net ,IRC یا در یک گروه بخصوص مانند mailing list یا یک گروه حبری.

post: وقتی که شما به یک بحث و نظرخواهی عمومی پیغام می‌فرستید شما در حال عمل posting هستید. کلمه post می تواند به عنوان یک فعل بکار رود(I posted a message) یا به صورت اسم (that was anice post).

FAQ: مخفف کلمات «Frequently  Asked Question» است. که بر اساس سئوالات تکراری که افراد تازه کار یکی پس از دیگری از افراد با تجربه تر در بحث‌هایonline  می‌پرسند شکل گرفته است. حرفه‌ای‌هایی که از پاسخ دادن به سئوالات تکراری خسته شده اند شروع به نوشتن لیستی از سئوالات مکرر پرسیده شده و جوابهایشان کردند بنابراین تازه کارهاNewbies  می‌توانند به آنها مراجعه کنند. اکنونFAQ   توسعه یافته و عمومی تر طراحی شده و می‌توان از آنها برای آشنایی با یک موضوع خاص استفاده کرد.

Download: به معنی انتقال یک فایل از یک کامپیوتر دور از کامپیوتر شما به کامپیوترتان است. از نظر فنی هر بار که شما یک صفحه وب را روی صفحه مانیتور خود نگاه می‌کنید آن راdownload  می‌کنید(همه اجزای آن صفحه وب را از قبیل عکس ها و آنچه که در بر می گیرد).

Shareware: نرم افزارهایی که به صورت رایگان هستند که معمولاً نگارش سبک هستند و اغلب می توانند از وبdownload  شوند.

ISP: مخفف «internet service provider» است. آنها کمپانی‌هایی هستند که دسترسی به شبکه اینترنت را برای شما فراهم می کنند شما معمولاً از یک مودم که به یک خط تلفن وصل شده است استفاده می‌کنید که با گرفتن شماره شما رابهISP تان وصل می کند.

Band width: این یک تعریف فنی دارد اما بیشتر برای توصیف اینکه چه مقدار اطلاعات در واحد زمان یک خط معمولی می تواند انتقال دهد بکار می‌رود و این به سرعت خط ارتباطی شما با اینترنت بستگی دارد.

E-anything: شما می توانید از پیشوندE برای هر فعالیتی که در اینترنت انجام می شود استفاده کنید E-learning آموزش الکترونیکی یا اینترنتی و یا E-comerrce تجارت الکترونیک مثال‌های معمولی از این دست هستند. این سنت در سراسر جهان از E-mail که مخففElectronic Mail  است، نشات گرفته است.