خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

معتمرین دانش‌آموزی با امام جمعه اردبیل دیدار نمودند.

امام جمعه اردبیل:

حج و عمره فرصتی برای بهره‌مندی از فیوضات معنوی عبودیت و حقیقت بندگی است.

خبرگزاری پانا: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، در دیدار با معتمرین دانش‌آموزی استان: حج و عمره فرصتی برای بهره‌مندی از فیوضات معنوی عبودیت و حقیقت بندگی است.

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، در دیدار با معتمرین دانش‌آموزی استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: نگرش توحیدی به مساله حج و مناسک آن می‌تواند نجا‌ت‌بخش انسان در دنیا و آخرت باشد. وی با اشاره به وظایف دانش‌آموزان عمره‌گزار در بهره‌گیری از این سفر معنوی، اسرار و معارف حج و عمره را مورد اشاره قرار داده و از زائران خواست جهت استفاده از فیوضات این سفر معنوی با مطالعه، تحقیق و آگاهی بیشتر قبل از سفر خود را مهیای حضور در سرزمین وحی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عاملی با تاکید بر این‌که،‌ سطحی‌نگری زائران و انجام بی‌تفکر و بی‌تعقل مناسک عمره، شایسته دانش‌آموزان نمی‌باشد، افزود زائران ضمن توجه به احکام عمره بایستی نگرش ویژه‌ای به این سفر معنوی داشته باشند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت وهابیت علیه شیعیان اظهار داشت: وهابیون دانش آموزان را نمایندگان شیعه و انقلاب اسلامی ایران می‌دانند، از این رو مبادا در دورانی که در کشور عربستان به سر می‌برید، کاری کنید که وهابیت از رفتار شما سوء استفاده کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که وهابیون شیعیان را نماینده امام جعفر صادق(ع) می‌دانند، گفت: در حقیقت حج و عمره از ابتدا تا انتها نمود ولایت و امامت است. وی در ادامه به برخی از شبهات وهابیت پرداخته و پاسخ‌های لازم را ارائه نمود.

همچنین در ابتدای برنامه حسین عنبری‌نژاد، مدیر دانش‌آموزی استان اردبیل در سخنانی با بیان این‌که 50 زائر عمره‌ی دانش‌آموزی روز هفتم اسفند ‌ماه از این استان عازم خانه خدا می‌شوند، اظهار داشت: امسال تعداد ثبت نام کنندگان اولیه عمره‌ی دانش‌آموزی در استان حدود 280 نفر بود، که با آزمون و مصاحبه و اخذ مدارک از این تعداد جمع حاضر از بین نخبگان قرآنی، فرهنگی و هنری و تشکل‌های دانش‌آموزی انتخاب گردیده‌اند.

دانش‌آموزان عمره‌گزار در خاتمه نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاملی اقامه نمودند.