خبرگزاری پانا استان اردبیل
خبرگزاری پانا استان اردبیل

خبرگزاری پانا استان اردبیل

فن آوری و وبلاگ

فن آوری ها و مهارت های لازم در خصوص وبلاگ ها به سرعت در حال تغییر و تحول می باشد. علت این همه سرعت را می توان در عوامل زیر جستجو نمود:

1- عدم وجود انحصار: عملیات یک وبلاگ به یک نرم افزار خاص و انحصاری و یا امکاناتی که صرفا" در اختیار یک سازمان خاص است، وابسته نمی باشد. وبلاگ نویسان در حوزه عملکرد وبلاگ خود دارای آزادی عمل مناسبی می باشند و در هر زمان می توانند شکل ظاهری، لیر اوت و یا محتویات آن را تغییر داده و یا ویژگی های جدیدی را بدون کسب اجازه یک مقام خاص به آن اضافه نمایند. وبلاگ ها بستر لازم برای خلاقیت انسان را در تمامی زمینه ها ارائه نموده و هر یک از ساکنین این کره خاکی قادر به شکوفایی خلاقیت خود و آفرینش محصولات متفاوت اطلاعاتی، خواهند بود.

2- تعداد و تنوع گسترده کاربران: تمامی افرادی که در یک جامعه مدرن اطلاعاتی زندگی می کنند، تمایل به انتشار تجارب خود، استفاده از تجارب دیگران، دریافت بازخورد سریع نسبت به موارد منتشر شده، ارزیابی نتایج و بهبود دانش و تجارب خود را دارند. وبلاگ ها یک شبکه ارتباطی قدرتمند را ایجاد نموده و پس از طرح یک ایده و یا موضوع جدید در وبلاگ، شاهد حرکت سریع آن در شبکه ارتباطی خواهیم بود. بدین تریتب درصورت ارائه یک مطلب ارزشمند و صحیح، امکان استفاده از آن در سریع ترین زمان ممکن برای دیگران فراهــم شده و در صورتی که مطلب منتشر شده نادرست باشد، نویسنده آن با دریافت سریع بازخوردهای مورد نظر و بررسی آنان، می تواند اشتباه خود را در اسرع وقت تصحیح نماید.

3- ارتباط شغلی وبلاگ نویسان: تعداد زیادی از وبلاگ نویسان خود پیاده کنندگان نرم افزار می باشند. در چینین مواردی آنان به عنوان وبلاگ نویس قادر به تشریح ویژگی های جدید یک محصول با کیفیتی مطلوب تر و با استفاده از فن آورهای متعدد خواهند بود.

خلاصه:
اشتراک دانش یکی از مهمترین دستاوردهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. بدین منظور می توان از روش های متفاوتی نظیر شرکت در همایش ها، مباحث علمی، کتاب، روزنامه ها و سایر موارد دیگر، استفاده نمود. هر یک از روش های فوق دارای مزایا و محدودیت مختص به خود می باشند. محدودیت زمانی، مکانی و میزان تعامل اطلاعاتی با مخاطبان از جمله چالش های اساسی در ارتباط با هر یک از روش های فوق می باشد. نشر اطلاعات و دانش شخصی با استفاده از پتانسیل های وب(نظیر انتشار مقالات) و وبلاگ ها، ضمن غلبه بر محدودیت های زمانی و مکانی، حق انتخاب مخاطب را ارج نهاده و بستری مناسب برای تعاملات اطلاعاتی دو سویه را فراهم نماید. انتشار دانش و تجارب شخصی در قالب وبلاگ ها، گزینه ای پیشرفته و مناســب در ارتباط با امر تحقیقات و اطلاع رسانی صحیح و به موقـــع می باشد. توسعه پایدار در هر کشوری مستلزم ارج نهادن به امر تحقیق و پژوهش و اطلاع رسانی سریع و صحیح است. در صورتی که پدیده وبلاگ نویسی را از این زاویه مورد توجه قرار دهیم به جایگاه ارزشمند آنان در ایجاد شبکه های گسترده نشر دانش و ارتباطی بیشتر پی خواهیم برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد